#Jomfruturen

19.01.2018

Bobilen kom i går og Benedicte og jeg overnattet i den utenfor huset. Deilig å sove her! I dag har vi ordnet og styrt og fått på plass kopper og kar der det skal være. Så vår første bobiltur!

Vi reiste oppover mot #Voss og #Myrkdalen i tre tiden, kun litt kø i Åsane . Eter det fløt trafikken bra. Jeg var veldig spent på hvordan dette skulle gå. Jeg er ikke alltid verdens beste passasjer…….. Stoppet på Stanghelle og laget vår første bobilmiddag, smakte godt. Da vi kom opp i Myrkdalen parkerte vi på oppmerket område for bobiler. Følte oss veldig velkommen!

20.01.2018

Våknet ca åtte til sol og litt skyer. Spiste frokost og tok strake veien til #pudderparadis bakkene. Super gøy. Vi kjørte masse og Benedicte har virkelig fått dreisen på dette nå og kjører vel så bra som meg. Etter lunch på «hotellet» kjørte vi ned til Vossevangen, da det var noe med varmen som ikke fungerte som det skulle. Siden det er rimelig kaldt her -17, valgte vi å stå med strøm på #Vosscamping til i morgen. Tok oss en tur på Voss kino og så «Ferdinand», skikkelig moro film.

21.01.2018

Våknet rundt åtte og konstaterte at opprinnelig sengefordeling var rett. Den som våkner først må sove i senkesengen 😊. Litt variende vær og ganske kald vind gjorde at vi bestemte oss for å ikke reise opp i Myrkdalen igjen denne dagen. Pappa og Benedicte sjekket ut #vossebadet, mens Nica og jeg gikk tur. Jeg prøvde å kjøre doningen. Det var helt ok, men ikke en bil jeg straks følte meg komfortabel å kjøre slik jeg kjører min BMW. Måtte kjøre inntil rett ofte så ikke folk skulle bli sure for at jeg kjørte under fartsgrensen. Men tenker at så lenge man slepper folk forbi er det helt ok å ikke kjøre i fartsgrensen. Men man må sleppe folk forbi altså! Vi tok turen hjem og parkerte på den nylagde plassen til «hotellet». Ble ganske bra. Gleder oss til neste tur allerede.