Bergen – Seljord – Kinsarvik – Bergen #Langhelgimai

09.05.2018

Vi reiste rett etter jobb. Det var luksus å bli hentet av “hotellet” på jobben. Vi reiste i flott vær over Hardangervidden. Stoppet på #Geilo og spiste litt der. Kjørte videre og fant omsider en rasteplass hvor vi tok kvelden. Fantastisk fint på rasteplassen med en elv som fløt stille forbi. Vannstanden var høy, men vi regnet med at det gikk fint. Om natten drømte jeg om en elg som kom ned til bredden av elven og drakk.

Det var det eneste som skulle til for å toppe utsikten fra “hotellet” denne kvelden.

10.05.2018

Våknet til verdens fineste orkester. #Fuglesangen var fantastisk, bare veldig tidlig……. klokken var 04.37. Lå ganske lenge å bare hørte på alle de fantastiske lydene naturen lager. Etter vi hadde spist frokost kjørte vi videre og oppdaget at vi bare var ti minutter fra Kongsberg.

Målet for denne dagen var #Seljord. En utrolig vakker plass. Her fikk vi en fantastisk fin sommerdag, trolsk tåke og styrtregn. Fasinerende.

Benedicte fant en gås, som mest sannsynlig var en blanding av to arter, som lå og ruget på et egg. Den var veldig tillitsfull og ikke noe aggressiv.

Det var veldig snøsmelting i området, så om kvelden ble vi anmodet om å flytte oss lengre inn på campingen, og det gjorde vi selvfølgelig

10.05.2018

Kjempeflott laget til og kommunen holdt på å lage en klatrepark rett nedenfor campingen, så her skal vi nok flere ganger. Vi gikk en koselig tur langs kanalen og inn til sentrum. Veldig fint. Etterpå satt vi oss ned foran “hotellet og koste oss i solen. Nica fikk mange ny venner og vi traff masse hyggelige mennesker.

12.05.2018

Vi reiste fra varm og god sommer i Telemark opp til litt mindre sommer, men med klare #vårtegn, på Haukelifjell.

Fantastisk for en fjellofil 😉

På vei mot Odda var #Låtefossen stor, vakker og vill. Fantastisk skue.

Visdomsord

13.05.2018

Hvor vi skulle i dag var ikke helt bestemt, men da vi kom til Kinsarvik og så at #Mikkelparken var åpnet, ble det der vi stoppet. Men selve besøket i parken blir i morgen. Deilig og varmt vær var det her også og Nica og jeg hadde oss en flott tur. Benedicte var på lekeplassen til campingen og var uheldig å slo seg i hånden. Det får vi håpe er over til i morgen. Om kvelden var det MGP-stemning på “hotellet”.

Vi var i Mikkelparken når de åpnet. Benedicte, og vi voksne, koste oss i deilig sommervær. Det ble mye gullgraving og edelstein graving. Ellers har parken et allsidig tilbud som gjør at barn i alle aldre trives her.

Sjekk for eksempel bumpe-båtene med vannkanon, alle tre var helt vill på det. Det var lite folk i parken også så vi kunne være utpå lenge 😉

Fine dyr var der også. Geitene ble veldig venner med Benedicte, så hun måtte tilslutt reddes ut. Vi gikk og spiste lunch på “hotellet”. Jo og Benedicte badet i de flotte oppvarmede bassengene og koste seg der en stund. Dumt det er søndag og vi har noen timer hjem. Vi pakket sammen og reiste hjem. En super og innholdsrik tur for oss alle tre, eller fire.