Tysnes #Tysnes Baby

08.06.2018

Denne turen startet med avdelingsfest for min del. Hotellet kjørte til Kolltveit på Sotra og slapp meg av der. Resten av folket tok med seg Hotellet og reiste ut til Ormhilleren. De koste seg der og jeg på hagefesten. I elvetiden parkerte hotellet i en barnehage rett nedenfor der festen fant sted, og jeg hadde dermed kort vei hjem 😉

09.06.2018

Våknet grytidlig neste morgen og gikk en tur med Nica. De andre var våknet da jeg kom tilbake og vi bestemte at vi ikke skulle spise frokost før på fergen. Dagens tur gikk nemlig til Tysnes. Vi satte kursen mot Os og fergen til Våge. Vi skulle treffe noen venner på deres hytte i Havnahaug ut mot Reksteren. Vi kom fram til et veldig idyllisk sted. Masse trær og blomster, en kjempestor gressplen som kunne brukes til alt fra Fotball til turn til kappløp med Nica. Og sist men ikke minst, en fantastisk utsikt. Hotellet ble satt inn på «gamleveien» og sto perfekt med den fantastiske utsikt over sjøen.

Ære være Norge og retten til fricamping!

Vi spiste frokost på hytten til våre venner og etter frokost utforsket vi stedet nærmere. Et eldorado for både liten og stor. Etter en stund gikk vi ned til bryggen, og jeg som ikke trodde noe kunne toppe tomten oppe med hytten.

Gud bevare meg vel så fint!

Bildene får tale for seg, men kan røpe at det ble mye bading, hopping og stuping, seilbrett ,studier av fjærens dyre aktiviteter, med både fisk, små reker, sjøstjerner og masse mer. Vi badet i mange timer og hadde det helt supert. Ved lunch tid tok vi en liten siesta oppe ved hotellet og laget litt taco. Etter lunch var de ned igjen på bryggen. Nå med flo og om mulig enda deiligere bading og kos.

Dusjen fikk seg en omgang for å få av alt saltvannet. Det var deilig, så bar det opp til hytten og rekeaften. Dagen ble avsluttet på utsiktterrassen med en fantastisk solnedgang, deilig vin, gitarspill og sang. Benedicte overnattet i hytten med Helene og Amalie, mens Nica, Jo og jeg overnatter på hotellet. Gleder meg allerede til i morgen,

10.06.2018

Dagen begynte tidlig. Litt overskyet men det var bare deilig. Nica og jeg gikk tur ned til bryggen. Det krydde av småfisk. Veldig fascinerende. Satt utenfor hotellet og bare nøt deilig fuglesang og ellers stillhet 😉. I ti tiden gikk vi til frokost oppe i hytten til våre venner. Veldig koselig. Etterpå gjorde ungene litt forskjellig, Mennene gikk ut for å dra opp garn og krabbeteiner. Og damene skravlet.

En super søndag. Når fiskermennene kom hjem ville barna bade, men fant fort ut at det var litt kaldere enn når solen var framme. Alle tre jentene kjørte med hotellet hjem igjen. Det har vært en super tur, både for små og store på et sommerparadis av dimensjoner. Tusen takk til Line og Eivind for at vi fikk være med 😉