#Beitostølen – Elverum – Tällberg i Sverige

11.07.2018

Overskyet!! Hva er dette?

Vi har lovet oss selv å kjøre etter været, men her må vi nok høre med småsjefen. Bob-banen var fristende i går, men ikke i dag. Vi kjørte videre etter frokost. I dag var målet Elverum. Fin flyt og stort sett grei trafikk, men en ting må jeg bare si til alle, enten man kjører bobil eller privat bil. Sjekk speilet og slipp trafikken bak forbi med jevne mellomrom. I dag var det bare personbiler som ikke brukte speilet…….

Vel framme i Elverum hadde jeg sovnet og småsjefen digget musikk i baksetet, så sjåføren fortsatte å kjøre og vi landet i Trysil. Skulle vi stoppe her eller ikke, kjekt å komme fram og ikke ha kjøring en dag også……. Vi ble enig om endre dagens mål til Tällberg i Dalarne i Sverige. Så da fortsatte vi på veier i dype skoger. Benedicte var dypt skuffet over grenseovergangen. Det var jo bare et skilt jo!

Vel framme i Tällberg fant vi oss en fin bobilplass, som forresten heter stellplats her i Sverige, Med utsikt over #Siljansjøen. Vi gikk oss en fin tur om kvelden og fikk med oss en vakker solnedgang. Noen harer traff vi også.

12.07.2018

Våknet tidlig. Bobilplassen vi stod på tok kun svenskenes svar på VIPPS eller kontanter. Jeg hadde jo selvfølgelig ingen av delene. Kan ikke huske sist jeg brukte kontanter. I den lille bygden var det ingen som kunne gi ut kontanter, så jeg tok meg en morgentur til butikken som lå ca 5 km fra plassen vi var og som angivelig skulle åpne kl åtte. Det var en fin tur i fint vær, og jeg ankom stedet rett over åtte. Butikken åpnet ni……… Jaja når resten av gjengen våknet spiste vi og reiste til Leksand og tok ut penger….. Så ha kontanter i Sverige har jeg nå lært.

Vi har nå landet på Leksand Strand camping. Rigget oss til og koser oss. I morgen skal Jo og Benedicte på badelandet som ligger rett ved siden av. Nica og jeg skal kose oss «hjemme».

Vært og badet på hundebadestranden. Deilig og avkjølende, men overhodet ikke kaldt. Skal sjekke ut resten av området i kveld. Et kveldsbad fikk vi også til, vakker himmel.