Helsignør- Helsingborg #Danmarkimitthjerte

23.07.2018 Da vi våknet var det bare å reise avgårde. Jo hadde pakket sammen alt i går kveld, ganske behagelig det 😉

Vi spiste frokost på vei mot Ullared og Gekås. Da vi ankom kjøpesenteret var det kjempelang kø , bare for å komme inn. Jeg kjente pulsen stige…… Kan jo egentlig ikke fordra å handle, men man kan få ganske gode tilbud her, og DET liker jeg 😉

Det ble tre og en halv time med gåing, seing og prøving (mest for Benedicte da), før vi kom oss ut derfra Da var jeg veldig godt forsynt. Det kom forslag om å se etter noe mer, men jeg var ferdig.

Etter å ha stuet det vi kjøpte inn i bilen, kjørte vi videre. Fant en veldig fin rasteplass og laget oss middag der. Det var deilig med litt mat etter all den shoppingen! Da vi kom til Helsingborg, fikk vi byttet dag for båten (for vi hadde jo bestilt båt til 24….) Fra Helsingør til Dronningmølle Strand tok det ikke lang tid. Vi var heldig, for plassen vi hadde bestilt for dagen etter var ledig så vi kunne “flytte inn” med en gang.

Vi fant Amalie & co i en hytte rett over veien. De har også fått besøk av Sølvi og Rolf. Det ble grillings og kos til midnatt. koselig.

24.07.2018.

Våknet til knall blå himmel og strålende sol. Kunne nesten ikke vente med å komme til stranden. Cecilie og jeg gikk morgentur med Nica. Bort til butikken og tilbake over stranden.

Og for en strand!

Fantastisk hvit og fin sand og med masse Danske steiner, de med sånne fine huller i, vet dere 🙂 Fantastisk fint. Jeg fikk lyst til å plukke “alle”!

Etter frokost var det ned på stranden igjen. Å hvor herlig, det er noe spesielt med å bade fra strand i saltvann. Alle kom etterhvert ned på stranden og der badet, solte og koste vi oss hele dagen. Ja faktisk i nesten seks timer.

Fantaskisk herlig.!

Ikke fult så herlig når vi kom opp til hotellet og de andre til hytten, var alle som en blitt mer eller mindre solbrent. Det gikk litt i aftersun i går ja .-) Det roet seg heldigvis fort ned hos de fleste. Hyggelig grillmiddag sammen på kvelden. Amalie sov over hos oss.

25.07.2018

Våknet i sekstiden av masse unger som skreik, ånei – stakkers både med, foreldrene og de små. Klarte heldigvis å sovne igjen. I åttetiden gikk Nica og jeg på en flott og deilig tur på Dronningmøllestrand. Det var allerede noen folk å badet. Og selvfølgelig noen joggere da……

Fikk løpt litt jeg også for Nica blir helt vill når hun får løpe i sand. Spinner rundt og finter seg fram om du prøver å løpe etter henne. Ferdig og flott tur. Nå må de andre våkne etterhvert, for magen har begynt å skrike, (rumle,