#Bergen-Flå-Arvika

11.07.19

Vi reiste hjemmefra i to tiden , Denne gangen er det Benedicte, Jo, min mor og meg som er på tur.

Vi hadde egentlig en plan om å reise til Hardangervidden og overnatte der oppe på fjellet, for deretter å ha en lang kjøretur dagen etter.

Men sjåføren valgte å la GPSen bestemme ruten. Dermed ble det ingen Hardangervidde, men Hemsedal i stedet. Greit med litt forandring også, siden det er Hardangevidden som oftest får «besøk» av oss når vi skal over fjellet.

Sjåføren var i slaget så derfor ble turen også noe lengre enn vi hadde planlagt, og vi «landet i Flå.

Bak senteret er en flott parkering, hvor det stod en fem seks biler pluss en del trailere. Vi kom oss relativt tidlig i seng og sovnet fort.

12.07.19

Våknet opp veldig tidlig. Det var noen som hadde glemt å slå av alarmen ….. Ja ja da fikk jeg og Nica en fin tur i morgen solen og deilig temperatur. Vi gikk opp mot bjørneparken. Stille og fredelig. Kun Nica jeg og alle fuglene som sang.

Vel nede på «hotellet» igjen. Etter litt våknet resten av gjengen og det ble frokost med ristede skiver og greier. Må vi at det å skifte batterier og sette inn en inverter virkelig har gjort livet enkelt i bobilen. Ikke tilkoblet strøm, men likevel kunne vi riste skiver. Fantastisk. Det var ca 24 grader og lette skyer på himmelen. Vi satte kursen mot Svenskegrensen, men stoppet på en koselig rasteplass utenfor Kongsvinger for litt lunch, før vi landet i Charlottenberg og fikk gjort unna litt handling der.

Bestemte oss så for å kjøre til Arvika, og Ingestrand camping. Det kan anbefales. Hyggelige naboer, en svenske og en Sunnmøring. Helt flott sted å stå mellom noen høye bjerketrær.

Benedicte, mormor og jeg sjekker ut plassen. Det er egentlig veldig stort her, men nok en gang er plassen bygget opp slik at det ikke går å merke. Nederst mot vannet har alle plassene grus der vognen/bilen skal stå, egen terrassen og eget piknik bord. Og god plass mellom hver plass. Ser veldig ryddig og pent ut. Videre bortover og oppover er det vanlige plasser til hver sted. Det er også faste campingvogner her.

Sandstrand og egen strand for hunder rett ved siden av. En flott sti leder inn til en enda større strand, med lekeplass. kanoutleie og klatrepark. På det sanitære helt greit anlegg, hundevask, kjøkken og oppvaskmaskin. Miljøstasjon med all mulig sortering.

Benedicte og Jo tok seg en forfriskende dukkert, påstod at det måtte være rundt 20, men det var iallefall kaldt på mine føtter 😉. Koste oss med kylling og cheese sstics i går kveld. Kjempegodt. Første måltid laget i steikeovnen. Vel anvendte penger å bruke på steikeoven. Omnia er veldig bra, men er jo for stor til blussene, så det er ikke bra.

Mamma og jeg gikk på kveldstur og fikk med oss en fantastisk himmel.

13.07.2019

Nica var vekkerklokke i dag. Kl 6.44. så en hel halvtime senere enn vekkerklokken i går. Luksus. Fikk en flott morgentur langs stranden med Nica. Deilig temperatur og litt overskyet.

Da jeg kom tilbake var Jo og mamma våken og vi satte oss ut under markisen og tøt. Snart var det nysteikte rundstykker og deilig Frokost i det grønne.

Vi kom oss på veien og avgårde kåre til Ørebro. En sinnsyk stor plass med over sekshundre plasser. Vi hadde bestilt uten støm, siden vi ikke lengre trenger det. Alle plasser på disse områdene var veldig ulendte, så vi fikk byttet til en strømplass. Der som vi står nå er det veldig fint og egentlig ganske lite trafikk.

Vi har utforsket området med Classywalk i dag. Ganske mye spennende. I motsetning til den campingen vi kom fra virker denne kjempestor.. Den kule minigolfbanen, En liten gård med griser, sauer, høner, kaniner, geiter og ponny.. Spille hall , stort badeland med «hundre» sklier. “krokodillevann”

Nå slapper vi av med litt vin i glasset i teltet og Benedicte ser på Netflix i i bilen.