#Sverige-Gustavsvik-camping

14.07.2019

Vi ankom denne deilige plassen i går, en helt anderledes camping enn der vi kom fra. I Arvika var det en fredlig atmosfære, mens her var det en actions atomtfære (om det går ann å forstå hva jeg mener).. Nica våknet tidlig i dag også, må være fordi hun har løpetid, pleier ellers å være en syvsover. Fin tur i flott morgensol. Møtte ikke akkurat så mange ute på denne tiden kan du si 😊 . Satte meg i telte etter jeg var tilbake og kjente på den herlige feriefølelsen. Min mor kom ut ikke så lenge etter, og vi satt og tøt i en time eller to før resten av folket våknet.Været er vakkert og temperaturen er deilig, man kan vifte med tærne i dag!

Etter frokost gikk vi på oppdagelses tur på campingen ganske mye her altså. Først var vi på mini bondegården. Det var ganske varmt så de fleste dyrene lå paddeflate i skyggen. Det var ganske tidig da vi kom til sauene, to av slaget. Den ene sauen breket som en sau, den andre som en ku. Trodde vi skulle le oss i hjel 😉

Videre var det minigolfen, en veldig så for seg gjort bane. Skikkelig stilig, og ganske vanskelig. Ørebro slott, møller og bassenger og Båten Ørebro II.

Neste er gokart og spillehall med alt du kan tenke deg av spill. En matbutikk og en badebutikk har de også.

Så var det badingen da. Utendørs oppvarmet basseng med masse fine blomster rundt. En kjempe kul sklie og basseng inne. Alt dette hadde vi fri tilgang til siden vi bodde på campingen.

Plutselig kom det mange svarte skyer, og man kjente temperaturen falle drastisk, så begynte det å vreke ned, og jeg er fra Bergen altså, men sjelden har jeg sett så mye vann komme ned på en gang😊. Så kom det lyn og torden og enda mer regn. Etter en time klarnet det opp igjen og vi kunne ta en kveldstur inne i parken med svømmebassenget. Flott park med vann på begge sider. En stor lekeplass er det også der, samt utendørs gym.

15.07.19

Nica var oppe og klar før sju i dag også. Ganske mye lavere temperatur i dag, men gikk morgen runden med shorts, så ikke så farlig kaldt.

Etter frokost skulle vi ta sightseeing tog inn til slottet og gamlebyen. En tur på halvannen time inkludert to stopp. Det regnet ganske bra, så det ble regntøy på turen. På toget sjovet vi og koste oss. De har et flott slott her, med flere drager som prøver å komme inn 😊 I gamle byen var det mye spennende små butikker.

I en av de små butikkene kunne man prøve spise på alt det gode de hadde der. Jeg prøvde i vei, og det ene var bedre enn det andre. Så så jeg en ting som så veldig spennende ut, glemte å lese på skiltet og tok en munnfull av stoffet. Hæææææææææ det brant i hele hode og jeg hadde på følelsen av at det var flammer ut av både ører og munn. Vampyreslayer! Jeg løp inn til et av de andre smaks-rommene og spiste av en blanding jeg mente inneholdt rømme, verden ble litt bedre, nå kom det bare flammer fra munnen…. Himmel og hav at noen kan spise dette! Helt bedøvet og kjente ingen smaker på lenge.

Om kvelden gikk Benedicte og jeg for å få med litt fin solnedgang himmel, men det var litt for mye skyer. Men vi traff en hare. Vi kom ganske langt innpå den før den stakk og det i litt av en fart 😊

Mamma og jeg gikk en fin tur med Nica senere på kvelden og fikk med oss den flotte fullmånen som var i kveld.

I morgen blir det litt shopping i Ørebro, før vi setter nesen mot Tranås og Hætte Camping som er neste stopp på veien.