#Tivoli-Copenhagen

05.08.2019

Vi rullet avgårde i dag tidlig og sjekket inn på Copenhagen Camping i tre tiden. Nica fikk seg en god tur, før vi kledde oss om for å gå på TIVOLI. Mens vi ventet på taxien fikk vi sett oss litt rundt ved resepsjonen. Fint lite vann, med fontene. I dammen var det både ender, gjess og en hegre.

Vi tok taxi fra campingen og inn til sentrum. Taxisjåføren vi fikk inn til byen var 83 år gammel og satt og viste Jo bilder på en I-pad fra sin egen storhetstid, mens vi kjørte bil. At vi ikke kjørte på noen eller kolliderte var et under. Mannen hadde gjort mye rart da, blant annet hadde han vært skøyteløper og løpt mot Kuppern. Han hadde også tatt til seg en pensjonert bjørn, ja dere leser riktig. Denne pleide han å kjøre rundt med mens han leverte øl og tok med den på bar…… og mens han snakket fant han fram bilder av alt dette. Som dere forstår jeg var rimelig nervøs…..

Men vi kom fram til Tivoli helt hel og da var det bare å ta inn med alle sanser. Benedicte og Jo løp rundt og tok omtrent alt som var å ta av ting der inne.

Jeg gikk i min egen verden sammen med alle blomstene og så var jeg “veske passer”, eller i dag ble det mer solbrille passer 🙂

Vi koste oss med god Pizza til middag og var ute på nye runder i parken etter det. På slutten ble det både sukkerspinn og slush. Litt bilder etter at mørket kom fram må også til når man er på Tivoli .

Nica ble kjempeglad og fikk seg en fortjent tur. Helt mørkt på plassen når vi kom. Det blir spennende å se hvordan Campingen faktisk ser ut i morgen.

06.08.2019

Var på morgentur før åtte. Gikk en deilig tur helt ned til havet. Kunne se Øresundbroen herfra og alle vindmøllene. På enden av stien var det laget en brygge i trapper som gikk helt ned til havet. Ikke noe strand, men fint å ta seg en dukkert.

Vi spiste en rask frokost og kom oss avgårde. I dag hadde vi Legoland i kikkerten.en kjøretur på ca tre timer. Vi parkerte på Legoland Resort Camping, ca fire hundre meter fra Legoland.